Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Deze bachelorproef bevat een literatuurstudie naar de psychosociale begeleiding van ouders die een kind verwachten met een congenitale afwijking, meer bepaald orofaciale schisis. Het werk verduidelijkt het begrip ?schisis? en het ontstaan ervan. Daarnaast worden de verschillende diagnosemiddelen onderzocht voor zowel geïsoleerde als syndromale schisis. Er wordt benadrukt dat een multidisciplinaire samenwerking van belang is bij de begeleiding van deze ouders. De vroedvrouw kan ook een rol spelen bij de begeleiding. Zij zal als een van de eerste zorgverleners aanwezig zijn bij de geboorte van het kind met schisis. Daarom is het belangrijk dat zij de kennis heeft over deze congenitale afwijking en de skills heeft om de (toekomstige) ouders hierin te begeleiden. Tot slot is een van de taken van de vroedvrouw om ouders door te verwijzen naar de juiste professionals en organisaties. Deze bachelorproef geeft tevens een overzicht van de verschillende mogelijkheden om door te verwijzen.
Counseling --- Diagnose --- Vroedkunde
Choose an application
Diagnose --- Geneeskundige specialismen --- Geneeskundig specialisme
Choose an application
Motorcars engineering --- diagnose (autotechnologie) --- auto's
Choose an application
In de reeks Psychoanalytisch Actueel passeren thema?s de revue die telkens vanuit diverse settingen en theoretische invalshoeken worden belicht. De bedoeling is de psychoanalyse in haar hedendaagse gedaante te laten zien.Dit nummer 26 is een klinisch boek, waarin vakjargon zoveel mogelijk wordt vermeden en waarin abstractie ontbreekt. Het is nu de patiënt die zijn boekje open doet om samen met hem te lezen en te interpreteren wat zowel op als tussen de lijnen geschreven staat. De therapeut schort daarbij zijn weten op en houdt zich op een slimme manier van de domme. Een eerste luik bevat 7 premissen die de grondslag vormen voor de praktijkvoering. Een tweede presenteert deze praktijk in 77 portretten en wil vooral het psychoanalytische bereik binnen een psychiatrische praktijk aantonen.De portretten zijn illustratief voor het naturalisme en de complexiteit van een kliniek, waar realisme op idealisme primeert. In een spielerei bewegen ze zich tussen radiografie en biografie. Ze willen zichtbaar maken wat onzichtbaar is en de voor het gemoedsleven bepalende invloed van een immer evoluerende historiek schetsen.
psychotherapie --- Psychiatry --- Psychotherapie --- Diagnostiek --- Psychoanalyse --- Psychiatry. --- psychotherapie. --- Diagnose
Choose an application
Infectious diseases. Communicable diseases --- Congo --- Tuberculose --- Behandeling --- Diagnose
Choose an application
Motorcars engineering --- diagnose (autotechnologie) --- foutenanalyse --- elektrische schema's --- auto's --- storingen
Choose an application
Geestelijke gezondheidszorg --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Diagnose --- Gedragsprobleem --- Psychopathologie --- Verslaving --- Inclusie --- Bemoeizorg --- Outreachende hulpverlening
Choose an application
Dyscalculie is een stoornis in het (leren) rekenen, die steeds meer aandacht krijgt. In dit nieuwe standaardwerk Dit is dyscalculie geeft dyscalculie-expert prof. dr. Hans van Luit op een toegankelijke manier inzicht in de achtergrond, diagnostiek en aanpak van dyscalculie, zowel op school als thuis.Om in de school het onderwijs af te stemmen op de zwakke rekenaar, is van leerkrachten en ook schoolbreed veel kennis en kunde nodig. Van Luit laat zien hoe leerlingen met dyscalculie kunnen worden ondersteund en welke geschikte interventies er zijn. De stoornis wordt mede op basis van casuïstiek uitvoerig uitgediept en toegelicht.'Onderzoek toont aan dat kinderen ontzettend veel belang hebben bij vroege signalering. Het gaat dan niet alleen om het bepalen van een score, maar bovenal om inzicht in specifieke individuele tekorten. Hierdoor wordt het mogelijk de leerling gericht te helpen.'Dit is dyscalculie is een onmisbaar boek en waardevol naslagwerk voor iedereen die geïnformeerd wil worden over dyscalculie: leerkrachten, rekenspecialisten, remedial teachers, gedragsdeskundigen, hbo- en wo-studenten en geïnteresseerde ouders.'Stimuleren helpt en kan (vroege) rekenproblemen helpen voorkomen en wellicht de consequenties van dyscalculie verminderen.'(Bron: https://www.lannoo.be/nl/dit-dyscalculie)
Dyscalculie. --- Kinderen. --- Leermiddelen. --- dyscalculie --- leerstoornissen --- rekenproblemen --- Dyscalculie --- 464.2 --- 464 --- Didactic strategies --- leerproblemen --- Rekenproblemen --- 376.54 --- Math anxiety --- Diagnostiek --- Hulpverlening --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Orthopedagogics --- Diagnose
Choose an application
Het werkt verhelderend opvoedingsproblemen te benaderen als interactieproblematiek. Met deze uitspraak wordt bedoeld dat bij de verklaring en de oplossing van problemen vooral gekeken wordt naar de wisselwerking tussen het kind en de professionele opvoeder én tussen het kind en andere kinderen.Interactiewijzer geeft hiervoor een tweeledige aanpak:1. De professionele opvoeder krijgt aanwijzingen om zijn pedagogische stijl voor dat kind kritisch te beoordelen en, indien nodig, bij te stellen.2. Er worden groepssituaties gecreëerd die bij het kind het vanzelfsprekend gebruik van ontbrekende sociale vaardigheden uitlokken.De adviezen zijn toegesneden op de dagelijkse praktijk in de groep en bieden zo interessante aanknopingspunten voor diagnostische beschrijvingen en handelingsplannen.Interactiewijzer heeft terecht een vaste plaats verworven in jeugdhulp, onderwijs en opleidingsinstellingen. Ook in deze 10e editie verwerkten de auteurs weer feedback van de vele gebruikers. Het boek is nu afgestemd op multimediaal gebruik. Het is uitgebreid met ondersteunend online-materiaal zoals vragenlijsten en een videokanaal met extra toelichtingen. Dit materiaal is te bekijken via https://lerarencampus.nl/ en https://vangorcumstudie.nl/. De bijbehorende computerprogramma's via http://www.interactiewijzer.nl/ zijn vanaf deze druk gratis te gebruiken. Verder zijn teksten geactualiseerd en is de indeling van het boek gebruiksvriendelijker geworden.De auteurs zijn beiden klinisch psycholoog en hebben een ruime ervaring binnen de (semi-)residentiële hulpverlening en het speciaal onderwijs.(Bron: http://vangorcum.nl/)
Social psychology --- Educational sciences --- pedagogiek --- sociale vaardigheden --- opvoeding --- Interactie-analyse --- Gedragsprobleem --- Kind --- Diagnose --- Handelingsplan --- Sociale vaardigheden --- Orthopedagogiek --- Interactieproblemen --- opvoedingsproblemen --- Jeugdhulp --- Handelingsgericht werken
Choose an application
Quatrième de couverture : "A concise, yet comprehensive source of current information on the medical problems of children –-- from birth through adolescence. A practical, up-to-date well-referenced guide to the diagnosis and treatment of the most commonly seen medical conditions in children •Excellent coverage of The Council on Medical Student Education in Pediatrics (COMSEP) curriculum used in pediatric clerkship -- 46 chapters cover a wide range of topics, including neonatal medicine, child development and behavior, emergency and critical care medicine, and diagnosis and treatment of specific disorders according to major problems, etiologies, and organ systems -- A wealth of tables and figures provide quick access to important information, such as acute and critical care procedures in the delivery room, the office, the emergency room, and the critical care unit; anti-infective agents, drug dosages, immunization schedules, differential diagnoses, and developmental disorders -- Includes detailed descriptions of diseases as well as diagnostic and therapeutic procedures -- Complete with handy guide to normal laboratory values -- Presented in the consistent, easy-to-follow CURRENT format -- Valuable to medical students, pediatric residents, pediatricians, family practitioners, nurses, nurse practitioners, physician assistants, and other healthcare providers who work with infants, children, and adolescents -- uthors are practicing pediatricians to ensure that each chapter reflects the needs and realities of day-to-day practice"
Diagnosis --- Pediatrics --- Therapeutics --- Therapy --- Treatment --- Therapeutic --- Therapies --- Treatments --- Disease --- Antemortem Diagnosis --- Diagnoses and Examinations --- Examinations and Diagnoses --- Postmortem Diagnosis --- Antemortem Diagnoses --- Diagnoses --- Diagnoses, Antemortem --- Diagnoses, Postmortem --- Diagnosis, Antemortem --- Diagnosis, Postmortem --- Postmortem Diagnoses --- therapy --- diagnosis --- Diagnose
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|